איך בונים אתר אינטרנט? כלים שימושיים

כלים שימושיים לתכנון ומיקום המידע באתר האינטרנט:

לתכנון ראשוני נוח ויעיל, אני לא ממליץ להתחיל בתוכנות גראפיות, אותן נשמור לשלב העיצוב.

תוכנה ראשונה המומלצת היא “וורד” Microsoft office word® או כל כתבן דומה אחר.
יש לתכנן את הדף הראשון על ידי רישום הכפתורים, הקטגוריות או ראשי הפרקים שברצונכם להציג, כדאי להוסיף לרשימה גם נושאים עתידיים. את הרשימה נפתח בכפתור – דף הבית או דף הפתיחה. זהו הדף הראשון שאותו פוגש הגולש.
את שאר הכפתורים נמיין בסדר יורד על פי חשיבותם. כלומר, הכפתור הבא יהיה הראשון בסדר החשיבות וכך הלאה עד סיום רשימת הנושאים אותם אנו רוצים להציג. בדפים הבאים נכתוב את כל המידע שבחרתם להציג על פי סדר הכפתורים. לכל נושא יהיה דף משלו. נוסיף מספרי עמודים וליד כל כפתור נכתוב את מספר העמוד איליו הוא מתייחס.

התוכנה השניה המומלצת היא “אקסאל” Microsoft office Excel®
בעזרת השדות נשכתב את המידע (ראשי הפרקים) בצורה מסודרת לתוך טבלאות, נפתח גיליון נוסף ובו נמקם את הכפתורים ונפריד את האזורים (ראה חלוקה לאזורים) ע”י בחירת צבע וצביעה של האזור (מספר שדות או תאים).

התוכנה השלישית המומלצת היא תוכנת הגרפיקה למצגות “פאוור-פויינט” PowerPoint®
בעזרתה נוכל למקם אזורי טקסט, את הלוגו, את הכפתורים, את המידע עצמו בדפים נוספים ואפילו למשכילי PowerPoint® מבניכם לקשר את הכפתורים לדפים האחרים וכך ליצור מצגת שתיתן לכם פרספקטיבה טובה להתרשמות ראשונית מהאתר שלכם.

חלוקה לאזורים באתר האינטרנט:

כאשר אנו מגדירים אזורים, נשים לב לכמה פרטים עפ”י סוג המידע:
אזורים למידע מתחלף או שוטף. לדוגמא: חדשות ומבצעים
אזורים למידע חשוב יותר או פחות. לדומא: פרסומות
אזורים למידע קבוע.

פרוט האזורים:

  • אזור תפריט האתר:
    • הכפתורים הראשיים, השימושיים ביותר ימוקמו במקום גלויי בכל מסך\ דף.
    • הכפתורים המשניים\תת קטגוריות ימוקמו בדפים משניים או יחשפו לאחר לחיצה על כפתור ראשי במקרה של תפריט נפתח.
  • אזור הכותרת:
    • שם החברה או שם האתר, יישאר גלויי בכל מסך או דף.
    • הלוגו או הסמל המיצג אותנו, יישאר גלויי בכל מסך או דף.
    • הסלוגן, המשפט הקצר ביותר המתאר את הפעילות שלנו באינטרנט. מומלץ שייהייה מוצמד לשם החברה או ללוגו.
  • אזור פרטי העסק: תקציר המתאר מי אנחנו.
  • אזור משתנה: מידע משתנה על פי בחירת הגולש. לדוגמא: בלחיצה על אחד הכפתורים. האזור המרכזי(משתנה) יקבל אליו את הפרטים שביקשתם לראות. כך ישמר העיצוב החיצוני ויחסוך זמן טעינה נוסף של הגראפיקה (שיטת FRAMES תפורט בהמשך).
  • אזור התקשרות עיקרי – מספר טלפון רגיל או 1800 מומלץ שיופיע בכל דף.
  • אזור התקשרות מלא – מספרי הטלפון של החברה, כתובת החברה, EMAIL , שם משתמש ב”יהוו” YAHOO , מסנג’ר MESSENGER ואמצעי התקשרות נוספים. יקבלו דף משלהם.
  • אזורי הפרסום.

איך בונים אתר טוב >>

כלים שימושיים לבניית אתרים>>

טיפים לעיצוב אתרים>>

Skip to content